Τα κινητά θα αναγκασθούν να αποχωριστούν τη νέα σχολική χρονιά οι μαθητές  προκειμένου να περιορισθούν τα φαινόμενα bullying και να συγκεντρωθούν οι μαθητές στα βιβλία τους. Στα βήματα του Μακρόν φαίνεται ότι κινείται ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, ο οποίος πριν αρχίσει το νέο σχολικό έτος βάζει «μπλόκο» στη χρήση κινητού τηλεφώνου στα σχολεία. Το θέμα της χρήσης ή όχι του κινητού τηλεφώνου στα σχολεία είναι ένα θέμα που απασχολεί καθημερινά γονείς μαθητές και καθηγητές. Οι ειδικοί επισημαίνουν πάντως ότι τα κινητά στις περισσότερες περιπτώσεις αποσυντονίζουν τους μαθητές. Την ίδια ώρα γιατροί κάνουν λόγο για επιπτώσεις στην υγεία από την έκθεση μικρών παιδιών στην ακτινοβολία.

Το ζήτημα της χρήσης κινητού τηλεφώνου στα σχολεία προκαλεί αντιθέσεις καθώς από τη μια οι γονείς θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να βρίσκουν τα παιδιά τους ανά πάσα στιγμή ενώ από την άλλοι οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για τις ενοχλήσεις την ώρα του μαθήματος.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος μιλώντας στο protothema.gr επισημαίνει ότι η κατάσταση – παρά το το γεγονός ότι ήδη ίσχυε η απαγόρευση για μέσα στην τάξη – είναι δύσκολη. Μαθητές τραβούν με το κινητό τους βιντεάκια με τους καθηγητές τους και τα «ανεβάζουν» στο Youtube, οπότε είμαστε ικανοποιημένοι από αυτή την απόφαση του υπουργείου, επισημαίνει. Οι καθητηγές, επισημαίνει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, δεν μπορούν να ψάξουν στις τσάντες των μαθητές αλλά αυτοί θα τιμωρούνται αν βγάλουν τα κινητά στο σχολείο. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι περιστατικό που συνέβη παλαιότερα σε σχολείο της Λαμίας, όταν μαθητής «ανέβασε» βιντεάκι με συμμαθήτρια του στις τουαλέτες του σχολείου και στη συνέχει αυτό αναμεταδόθηκε από τοπικό σταθμό.

Το τοπίο στις άλλες χώρες

Όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο Γάλλος διπλωμάτης και πρεσβευτής της Γαλλίας στην Αμερική, Ζεράρ Αρό, η χρήση των κινητών τηλεφώνων από μαθητές στα σχολεία, θα σταματήσει, άμεσα.

Τα κινητά τηλέφωνα απαγορεύονται ήδη στις αίθουσες διδασκαλίας στη Γαλλία, αλλά από τον Σεπτέμβριο του επόμενου έτους, οι μαθητές των δημοτικών και των γυμνασίων δεν θα μπορούν να τα παίρνουν μαζί τους στα διαλείμματα, τις ώρες που γευματίζουν και μεταξύ των μαθημάτων. Για τον υπουργό Παιδείας της Γαλλίας, Ζαν Μισέλ Μπλανγκέ το θέμα των κινητών τηλεφώνων και των tablets είναι θέμα «δημόσιας υγείας». Περισσότερο από το 90% των παιδιών ηλικίας 12 ετών και πάνω στη Γαλλία έχουν κινητό τηλέφωνο, τονίζεται στο νομοσχέδιο.

Η απόφαση της Γαλλίας έχει προκαλέσει συζήτηση και σε άλλες χώρες, όπως η Βρετανία και η Ιρλανδία, για το αν θα πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Παρισιού και να απαγορεύσουν τα κινητά τηλέφωνα στις σχολικές αίθουσες. Στη Γερμανία οι μαθητές συνηθίζουν να έχουν μαζί τους κινητά αλλά δεν επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν στο σχολείο.

«Τα κινητά τηλέφωνα είναι μια τεχνολογική πρόοδος, όμως δεν μπορούν να μονοπωλούν τις ζωές μας», τόνισε ο Μπλανκέ στη διάρκεια συνέντευξής του στο τηλεοπτικό δίκτυο LCI.

«Δεν μπορείς να κινηθείς σε ένα κόσμο τεχνολογίας, αν δεν μπορείς να διαβάσεις, να γράψεις, να μετρήσεις, να σεβαστείς τους άλλους και να εργαστείς σε μια ομάδα», πρόσθεσε.

Βάσει της πιο πρόσφατης τροποποίησης του νομοσχεδίου από βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος η απαγόρευση θα αφορά και τους καθηγητές. Ωστόσο ο Μπλανκέ εκτίμησε ότι αυτή η πρόσθήκη δεν θα περάσει, επισημαίνοντας: «Δεν πιστεύω ότι είναι απαραίτητο».

Ήδη κάποιοι καθηγητές έχουν εκφράσει δημοσίως την αντίθεσή τους, όπως ο Στεφάν Κροσέ γενικός γραμματέας του συνδικάτου των καθηγητών UNSA, ο οποίος δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό RTL ότι αποτελεί προσβολή προς τους ενήλικες, αλλά και κίνδυνο για την ασφάλεια.

Οι υποστηρικτές του νομοσχεδίου επισημαίνουν ότι η χρήση έξυπνων κινητών τηλεφώνων από τα παιδιά της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει επιδεινώσει το μπούλινγκ, έχει διευκολύνει την πρόσβαση στην πορνογραφία και έχει περιορίσει τις κοινωνικές δεξιότητές τους.

Σύμφωνα πάντως με έρευνα του London School of Economics στο ζήτημα των κινητών τηλεφώνων, μετά από την απαγόρευση της χρήσης του κινητού, οι βαθμοί στα τεστ βελτιώθηκαν κατά 6,4%. Ο αντίκτυπος στους κακούς μαθητές ήταν ακόμη σημαντικότερος, με τη δική τους βαθμολογία στα διαγωνίσματα να βελτιώνεται κατά 14%. «Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές με κακούς βαθμούς είναι πιο πιθανό να αποσπούνται από τα κινητά τηλέφωνα, ενώ οι πιο καλοί μαθητές μπορούν να συγκεντρωθούν μέσα στην τάξη ανεξάρτητα από το αν έχουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο», εξήγησαν οι ερευνητές, αναφερόμενοι στον πειρασμό να στείλει κάποιος μήνυμα, να παίξει παιχνίδια στο κινητό του, ή να συνομιλήσει με άλλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αντιπρύτανης ΕΚΠΑ: Να ενταχθούν τα κινητά τηλέφωνα στην εκπαιδευτική διαδικασία

Πρόταση να ενταχθούν τα κινητά τηλέφωνα στην εκπαιδευτική διαδικασία των σχολείων πρότεινε ο Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) Ναπολέων Μαραβέγιας, μιλώντας στο συνέδριο για το ρόλο της πολιτείας στην εκπαίδευση των χαρισματικών ατόμων.

Τι προβλέπει η εγκύκλιος Γαβρόγλου

Στην εγκύκλιο περιλαμβάνονται πέντε οδηγίες για τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών στις σχολικές μονάδες. Επισημαίνεται επίσης ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων.

Συγκεκριμένα οι συστάσεις Γαβρόγλου επισημαίνουν:

1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει
το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.

3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ), δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής, αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα, τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α’/1997) και 3471/2006 (ΦΕΚ 133/τ. Α’/2006).

4. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α΄ του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων. Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του.

Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»: http://internet-safety.sch.gr/).

5. Δεν επιτρέπεται η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, σύμφωνα και με την υπ’ αρ. Γ/ΕΞ/2274/31.3.2011 (ΦΕΚ 548/τ. Β΄/7-4-2011) οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ειδικότερα το άρθρο 18, παρ. 2, που ορίζει επιπλέον ότι οι ώρες λειτουργίας του συστήματος θα πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια σε σχετικές ενημερωτικές πινακίδες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές και φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο δεν παρακολουθούνται.

Πηγή : protothema.gr

Δημοσίευση σχολίου Blogger

 
Top